REJSE, TRANSPORT, GENERELT, GRUNDE, JORD, ISENKRAM, SERVICE

Vedrørende de til tider lidet flatterende indlæg om Tyrkietekspertens serviceniveau

Flag 27-01-10 ~2 minutters læsning · 418 ord

Jeg har med overraskelse og forundring konstateret, at der af og til forekommer kritiske indlæg vedrørende Tyrkietekspertens serviceniveau.

Min hustru og jeg har i løbet af de sidste vel ca. syv til otte år rejst til Tyrkiet syv til otte gange hvert år og, med en enkelt undtagelse, altid med Tyrkietsperten.

Vi har oplevet, at Onur Air på de fleste pladser ikke har den største benplads, men kan man ikke leve med det, kan man selvfølgelig altid vælge SAS eller et lignede ruteselskab. Men jeg har erfaring for, at det så er en helt anden pris, man betaler.

At Tyrkieteksperten finder et flyselskab, der flyver til priser, vi danskere kan/vil betale, kan vel ikke siges at være mangel på service. I øvrigt har man jo netop indført den glimrende service, at man nemt og bekvemt på nettet kan bestille lige den plads, man ønsker, herunder tilstrækkelig benplads til de fleste. Jeg har selv fløjet til Tyrkiet med det ene ben ”pakket ind i metal”. Det gik fint, i al fald for så vidt angik flyrejsen.

Men mangelfuld service fra Tyrkietekspertens side har vi aldrig oplevet. Tvært i mod.

Har vi haft problemer henholdsvis spørgsmål har vi altid fået den fornødne hjælp. Vi har eksempelvis i en speciel situation fået flyttet vore ”billetter” fra en billig til en dyr periode, påsken, helt uden ekstra beregning. Vi har dog også under et besøg i Tyrkiet med meget kort varsel besluttet at forlænge vort ophold med en ekstra uge, og det var selvfølgelig ”dyrt”. Men Tyrkietsperten kan vel heller ikke forventes at have et hold danskere stående klar i de respektive lufthavne og vente på eventuelle afbud fra andre danskere.

Og det er vel rimeligt, at har man bestilt en billet og dermed optaget en plads i flyet, betaler man den også. Det er prisen jo fastsat efter, mange måneder før. Men det kan måske også være værd at huske, at man ikke samtidig med, man bestiller en rejse, automatisk får tildelt en støttepædagog inkluderet i prisen.

Jeg kan selvfølgelig ikke vide, hvad der konkret ligger til grund for de kritiske indlæg, og Tyrkieteksperten er vel heller ikke, i lighed med alle vi andre, altid ufejlbarlig, men jeg spekulerer somme tider på, hvorvidt noggle af de kritiske røster måske også kan skyldes, at ”som man råber i skoven, får man svar”.

Blot til ”baghovedet”.

Med venlig hilsen

Palle Juul Hansen

P. S.: For den gode ordens skyld, jeg kender ingen i Tyrkieteksperten og vi bestiller altid billetter og siddepladser over nettet.

Skribentmail: