Allan Konradsen købte allerede i oktober ni flybilletter med afgang den 6. april til den nye lufthavn i Gazipasa, der ligger meget tæt på det populære rejsemål Alanya og forkorter rejsetiden med flere timer. Derfor var han villig til at betale 500 kroner ekstra pr. billet. Især fordi han skulle rejse med sit barnebarn, en stærkt handicappet mand på 19 år, der har det meget svært med den lange transport.
Allan Konradsen er i løbende kontakt med Tyrkiet Eksperten for at sikre sig, at bureauets flyselskab nu også har tilladelse til at lande og lette i Gazipasa. Men først 36 timer før afgang får han at vide, at de ikke kan flyve til Gazipasa alligevel.
- Jeg blev meget, meget skuffet, fordi jeg er en håbløs planlægger, som skal have orden i mine ting, og sådan noget som det der - der faldt det fuldstændig sammen for mig, fortæller han.
3.000 kunder fik lang næse
Samme skuffelse har næsten 3.000 andre kunder oplevet. Desuden er de alle nærmest blevet garanteret, at i det mindste hjemturen blev fra Gazipasa, men nej. Allan Konradsen og flere andre kunder har derfor klaget til Forbrugerombudsmanden