REJSE, TRANSPORT, ØKONOMI, FLY

Holder på kundernes penge

Flag 16-05-12 ~2 minutters læsning · 259 ord

  1. maj 2012 13.47 Kontant Opdat.: 15. maj 2012 17.39

Tyrkiet Eksperten har et problem med at overholde sine aftaler. Det kan Ole Worm og hans familie skrive under på.

Allerede i september sidste år indbetalte Ole Worm 44.800 kroner til Tyrkiet Eksperten. Han var ude i god tid for at være sikker på, at han og familien kunne få den rejse til Thailand, som passede med alles travle kalendere.

Familien Worm, som tæller syv personer, skulle til Phuket for at fejre Ole og hans kone Annes sølvbryllup.

  • I stedet for at holde en stor fest, så ville vi hellere bruge pengene på sådan en tur sammen, fortæller Ole Worm til Kontant.

Hele familien skulle afsted d. 22. januar i år.

Men midt i december - godt og vel en måned inden familien skulle rejse - fik Ole Worm en nedslående mail fra Tyrkiet Eksperten. De havde været nødt til at aflyse rejsen, fordi de ikke havde solgt billetter nok.

Tyrkiet Eksperten havde fundet nogle andre billetter til familien Worm - med et andet selskab og nogle andre datoer.

Det kunne ikke lade sig gøre, for datteren skulle hjem skal til terminsprøve. Og svigersønnen skulle hjem og spille fodbold. Så det skulle bare passe på de datoer. Og det havde vi brugt lang tid på at få til at passe sammen, fortæller Ole Worm.

Han takkede derfor ja til Tyrkiet Ekspertens tilbud om at få sine knap 45.000 kroner tilbage. Og købte - for at være sikker på at komme af sted - allerede samme aften nye billetter til Thailand

Skribentmail:

Mere info: http://www.dr.dk/dr1/kontant/2012/05/15132348.htm?nyhedsbrev