Man kan ikke proppe alt muligt i kufferten og satse på, at man får det erstattet, hvis uheldet er ude.
Det måtte en mand sande, da han på en flyvetur fra København til Orlando, USA, fik beskadiget sin kuffert og et headset, der var pakket ned i den.
Købte selv nyt headset
Passageren klagede både til lufthavnspersonalet og til flyselskabet, og da han ikke hørte fra flyselskabet, købte han selv et nyt headset.
Manden kontaktede derefter flere gange flyselskabet og krævede erstatning for den ødelagte kuffert og for headsettet.
Til sidst tilbød flyselskabet at dække 80 procent af kuffertens værdi, men afviste at erstatte headsettet. Sagen endte i Forbrugerklagenævnet, hvor passageren fik delvis ret i sin klage.
«Forbrugerklagenævnet slog fast, at passageren har krav på at få erstatning for den ødelagte kuffert,» siger specialkonsulent i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Henrik L. Sedenmark om sagen.