Op mod 80 feriegæster har været strandet i Københavns Lufthavn i et halvt døgn. ‘Presses’ om bord på fly, der er blevet repararet to gange. 20 nægter at sætte sig op i flyet
Op mod 80 feriegæster har været strandet i Københavns Lufthavn i næsten 12 timer siden klokken seks i morges, hvor de skulle have fløjet med Scanway/Tyrkiet Eksperten til Agadir i Marokko.
To gange har de ventet i flyet, som alligevel ikke lettede, fordi det skulle repareres for at løse tekniske problemer, der forhindrede det i at lette. Og to gange er de blevet bedt om at gå tilbage til Lufthavnsterminalen og vente. Først kort før klokken 17.30 blev de for tredje gang bedt om at tage plads i flyet, men der havde godt 20 af de rejsende fået nok - de turde ikke sætte sig op i et fly, de betegner som ‘gammelt’, og som er blevet repareret to gange efter det oprindelige afgangstidspunkt.
Tyrkiet Eksperten: Hold kæft, når jeg taler!
Hun og veninden og 18 andre rejsende, herunder flere børnefamilier, er chokerede over den behandling de har fået af Scanway/Tyrkiet Ekspertens personale:
Flyselskabet og Tyrkiet Eksperten peger begge på hinanden som ansvarlige, og den behandling vi har fået af Tyrkiet Ekspertens personale i København er under al kritik. Vi har alene kunnet få telefonisk kontakt til Tyrkiet Eksperten, og flere rejsende er blevet afbrudt med et ‘hold lige kæft, når jeg taler’ af selskabets kvindelige medarbejder, da de ringede ind for at klage over, at vi er strandet i lufthavnen, siger Pia Brorsbøll.