Jeg var så heldig, at sidde at se kontant i går i DR-1 omkring de rædsler og klagesager over Tyrkiet Eksperten.
· Under udsendelsen fremgik det at stewardesserne ikke var uddannet til at hjælpe passagererne ud af flyet i en nødsituation. Man så passagerer stå ude på flyets brovinger og ikke ane, hvordan de skulle komme ned. Stewardesserne var ikke til at få fat i. De var løbet skrigende bort.
· De havde rod i deres regnskaber og man så en ynkelig mand fra Tyrkiet Eksperten, der ikke kunne få tingene til at fungere eller redegøre for på ærlig vis.
· DR-kontant spurgte om det ikke var at vildlede sine kunder med ordet ”Eksperten”. Det får da mange til at tro, at dette ord er misbrug, fordi de har tonsvis af klagesager.
· Det fremgik, at Tyrkiet Eksperten bare solgte rejser til hotel Vega Star, uden man kunne bo der i det hele taget (fup og svindel) iflg. navngivne kunder på skærmen. Man undslog sig med, at der var strømafbrydelse ( den kender vi vist godt alle sammen som tyrkisk vittighed. Man var alligevel i stand til at åbne hotellet på juleaften, fordi det formentlig gav en stor indtægt. Dér virkede den manglende strøm åbenbart pludselig.
· Tyrkiet Eksperten var ikke i stand til at redegøre for, hvem der var den egentlige ejer af Scan Way/Tykiet Eksperten ( det ligner de forhold som ham den berømte Hikmit fra Anatolien Rejser)
· Man så flere rædsler fra kunderne fortælle om deres erstatningskrav. En læge tonede frem og fortalte, at han havde købt en særdeles lækkert hotel på sin ferierejse med Tyrkiet Eksperten i Thailand med havudsigt og tæt på havet. Han fik et hotel, som lignede en rotterede i 3. baggård. Samme mand, krævede en kompensation fra Tyrkiet Eksperten for en total ødelagt ferie, og det endte op med at han fik 900 kr. i erstatning. Han var stærkt utilfreds med denne lille sum for en rejse til mange tusinde kr. Han ville følge denne erstatningssag helt til døren. Han mente, at han skulle have fuld kompensation for en totalt ødelagt ferie. Vi så fotos at hans hotel, som lignede den rotterede han beskrev.
· Man så også, at den mand som sad med alle klagersagerne i ankenævnet, hvor forfærdeligt Tyrkiet Eksperten gebærdede sig. Til sidst blev han udspurgt om han på baggrund af sin indsigt i alle disse sager nogensinde ville bestille en rejse med Tyrkiet Eksperten. Han svarede ordret: ” Nej aldrig i livet”
· Til sidst endte udsendelse med, at speakeren oplyste den medvirkende medarbejder fra Tyrkiet Eksperten, at man her i Kontant ville følge udviklingen omkring Tyrkiet Eksperten og deres dårlige rygte, og man ville vende tilbage, hvis der var nye oplysninger omkring dette rædselsfirma.
Til slut kan jeg fortælle, at jeg fløj med Cimber Air fra Antalya og hjem til Danmark den 28. marts. Hvilken oplevelse og fantastisk tur! Vi var kun 9 ombord og det var service ud over alle grænser! Glæd jer alle til at flyve med dette danske firma og lad os støtte Cimber Air, og håbe at Tyrkiet Eksperten og Scan Air snart lukker ned. Det viste omtalte udsendelse, at der var stærke muligheder for, at de gik konkurs.
Støt det danske selskab Cimber Air/ Sterling og lad Tyrkiet Eksperten sejle sin egen sø med tonsvis af klagesager!
Hilsen
Fatima