REJSE, TRANSPORT, JURA, REGLER, FLY

Afgørelse: Rejsearrangør skal refundere passagers udgift til ny billet

Flag 07-06-11 ~Et minuts læsning · 99 ord

Rejsearrangør skal refundere passagers udgift til ny billet, siger afgørelse fra Forbrugerklagenævnet.

En rejsearrangør kan ikke uden videre ændre rejsetidspunktet på solgt billet – i hvert fald ikke uden at risikerer at skulle refundere kundens ekstra udgifter, hvis han pga. ændringen må købe anden billet. Det viser ny afgørelse fra Forbrugerklagenævnet, skriver tgt.dk Bjørn Petersen havde købt billetter til Dublin hos Nemrejse.dk med Cimber Sterling: ”Vi købte flybilletter til et symposium med nøje udvalgt ankomst- og afgangstidspunkter. Så kom to ændringer i flytiderne. Den anden medfører, at vi ikke kunne deltage i symposiets sidste dag,” siger han til Turengårtil.dk

Skribentmail:

Mere info: http://www.takeoff.dk/news/21219