REJSE, TRANSPORT, JURA, REGLER, BÅDE

Selvfølgelig er man dækket af Rejsegarantifonden hos Tyrkiet Eksperten!

Flag 09-01-10 ~3 minutters læsning · 455 ord

Tyrkiet Eksperten ApS har været medlem af Rejsegarantifonden siden virksomhedens start i 1997, så selvfølgelig er man dækket af Rejsegarantifonden hos Tyrkiet Eksperten!

Alle pakkerejsegæster har altid været dækket.

Rejsegarantifonden har udvidet deres dækningsområde pr. 1. januar, så nogle kun-fly gæster kan tilkøbe en frivillig forsikring mod konkurs for kun kr. 20,-. Vi er meget glade for denne udvidelse, der endelig kan sikre vores kun-fly gæster på samme vis som vores pakkerejsegæster.

I sit indlæg skriver Villy:

«Jeg har den 81-2010 købt 2stk onewaybilletter fra Billund til Antalya og på billetten var der ikke påført de obligatoriske 20 kr pr billet til rejsegarantifonden.»

Det er fejlagtigt at anføre, at forsikringen til kr. 20,- er obligatorisk, og at tillægget skulle været tilføjet VIllys eller nogen andens billetter. Det ville være i strid med markedsføringsloven at tvinge vores kunder til at købe en frivillig forsikring!! Kritikken er derfor helt urimelig.

Flere hundrede kun-fly gæster har allerede tilkøbt den nye frivillige forsikring, der kan tegnes af udvalgte kun-fly kunder fra 1. januar. Dette kan Villy og andre interesserede også nemt gøre ved at kontakte Tyrkiet Eksperten på tlf. 70 108 100 i stedet for at fare i blækhuset i fora, hvor man ikke kan være sikker på, at vi ser beskeden.

Jeg vil sætte pris på, hvis Villy ville ændre den usaglige overskrift i sine indlæg, hvor han fejlagtigt påstår, at man ikke er dækket af Rejsegarantifonden hos Tyrkiet Eksperten. Selvfølgelig er vi medlem af Rejsegarantifonden!

Rejsegarantifonden har en del forbehold omkring, hvilke kun-fly kunder der er omfattet af den nye forsikring. Fx. er oneway fra udlandet til DK, omvendte returbilletter og erhvervskunder ikke omfattet. Disse forbehold gør det meget omfattende at omprogrammere vores bookingsystem, og vi kan således pt. kun påføre forsikringen manuelt. Vi kunne have valgt - som enkelt andre danske rejsearrangører - blot at tilføje forsikringen på alle biletter, men dette ville være i strid med både markedsføringsloven samt Rejsegarantifondens vedtægter, idet vi for det første ikke kan tvinge vores kunder til køb af en frivillig forsikring, og idet nogle kunder i så fald ville betale for en falsk tryghed, da de ville have en forsikring på billetten, som ifølge Rejsegarantifonden ville være ugyldig.

For at undgå yderligere misforståelser kontakter vi i dag alle gæster, der har mulighed for at tegne den nye forsikring, for at sikre os, at de har taget stilling til køb af forsikringen.

Er du i tvivl, om du er berettiget til at købe den nye forsikring, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70 108 100. Du kan selvfølgelig også kontakte Rejsegarantifonden på tlf. 45 87 83 33, som har udformet betingelserne.

God weekend og god sikker rejse!

Med venlig hilsen

Scanway/Tyrkiet Eksperten

Iben T. Winther

Kundechef

Skribentmail: