Skal vi nu ikke snart se at få lidt gang i golf i Alanya.
Verden kæmper om turisterne. Det marked er faldende i takt med at købekraften i de vestlige lande falder - og gælden stiger. Så det er om at gøre sig «lækker» for de mennesker, der fortsat bruger og gerne vil bruge penge på at rejse.
Men Alanya tror at de kan overleve på støjende diskoteker og råbende gadehandlere. Men tro mig. Det sker ikke.
Hvis Alanya vil sikre sig sin fortsatte berettigelse i turistindustrien, er byen nødt til at opgradere sig selv. Se at få skabt noget, der går udover at kunne købe kopivarer på hvert gadehjørne. Og få skabt noget udover steder, hvor ungdommen drikker hjernen ud hver aften. Begge dele skaber en vis forretning i dag. Men ikke nødvendigvis i morgen.
Og har Alanya ikke alternativerne, når folk ikke længere gider kopier og druk, rejser de andre steder hen.
Så få nu skabt de alternativer. Alanya og omegn har en fantastisk natur. Som f.eks. DIM-floden. Men den ødelægger man så med restauranter hver 100 meter. Kunne en restaurant hver 1 km. klare behovet? Og så lave kreative naturoplevelser indimellem.
Og hvad med at få en del af den store golfturisme. Tyrkiet har skabt et mekka for golffolk på en flad pløjemark tæt ved Antalya. Et fuldstændigt ucharmerende område har nu et af verdens bedste golfområder. Men Alanya og dens bystyre har holdt siesta de sidste årtier.
Hvor er de kreative folk i Alanya? Sidder de alle stadig og sover? Tyrkiet vrimler endnu med turister. Men desværre ikke af den slags turister, som vil præge fremtiden.
Så Alanya: Gør dig klar til fremtiden. Gør dig klar til at huse fremtidens turister. Ellers bliver du meget enlig. Kopivarer og sprut alene gør det ikke i fremtiden.