Aftaler med andre flyselskaber giver Jet Time op mod 25 pct. af sin omsætning. Selskabet har netop fået trecifret millionaftale med Star Tour.
”Op mod 25 pct. af vores indtægter kommer fra særflyvninger og de såkaldte ACMI-flyvninger (Aircraft, Crew, Maintenance og Insurance). De betyder at Jet Time stiller med fly og besætning, står for teknisk vedligehold og har forsikring for flyene. Kunden betaler bl.a. for catering, flybrændstof, landingsafgifter i lufthavne.”
Det siger flykaptajn Klaus Ren (foto) og adm. direktør i danske Jet Time til takeoff.dk
Jetime har netop indgået trecifret millionkontrakt med Star Tour. Mens det danske flyselskab i år har 90.000 gæster fra Star Tour ud af Danmark, øges tallet i næste års højsæson til 170.000 fra Danmark, Norge og Sverige. Aftalen giver nye arbejdspladser og behov for flere fly.
Denne nye kontrakt er et kæmpe skulderklap. Jeg er meget stolt - på alle Jet Time ansattes vegne - over, at vi i samarbejde med bl.a. Star Tour er lykkedes med, at udvikle og sælge et kvalitetsrejseprodukt i et marked der pt. er oversvømmet af billige discountløsninger,” siger Jet Times adm. direktør, Klaus Ren, til takeoff.dk
Den udvidede kontrakt med Star Tour i Skandinavien vil betyde behov for flere end de ni Boeing 737’ere, selskabet har på vingerne i år. Samtidig forventer Klaus Ren, at Jet Time i næste års højsæson skal bruge yderligere ca. 50 ansatte – selskabet har i år ca. 300 medarbejdere.
”Denne historisk store aftale giver os til næste års højsæson – fra påske til efterårsferien – i alt 170.000 Star Tour-gæster
ca. 100.000 fra Danmark, 46.000 fra Sverige og de resterende fra norske lufthavne. Dette kan vi næppe klare med den nuværende flyflåde på to Boeing 737-700 og syv B737-300,” siger Klaus Ren.